Zakelijke fotografie is zo gek nog niet

Foto’s zijn belangrijke communicatiemiddelen. Ze kunnen een bepaalde sfeer overbrengen en geven je een indruk van de persoon of situatie die op de foto staat afgebeeld. Onbewust zijn we allemaal visueel ingesteld en daar kun je natuurlijk je voordeel mee doen. Bijvoorbeeld als je een ondernemer bent, of op zoek bent naar een nieuwe baan. Hoe? Dat vertel ik je in dit artikel.

Een foto zegt meer dan duizend woorden

Misschien een beetje oubollig, maar het is echt waar. Een foto kan actie, rust, professionaliteit, vertrouwen en nog veel meer uitstralen. Goed doordachte en professioneel genomen foto’s kunnen dus zeker een groot verschil maken. Daarmee kan je ervoor zorgen dat de eerste indruk die klanten van jou en je bedrijf krijgen een goede is.

Iedereen kan fotograferen

Met een smartphone is een foto snel gemaakt. Snapshots van lekker eten, grappige momenten, vakantiekiekjes, selfies en meer. Het internet en dan met name de social media, staat er vol mee. Een prima ontwikkeling, vind ik zelf. Maar als het om jouw business gaat, is dat niet zo’n goed idee. Ik zal je vertellen waarom.

Je kunt maar één keer een eerste indruk maken

Waarschijnlijk doe je het zelf ook: Voordat je met iemand in zee gaat even de social media en het internet checken. De foto’s die je dan van die persoon of dat bedrijf vindt, geven je een indruk. Die eerste indruk is belangrijk voor de rest van het contact dat je met die persoon of dat bedrijf zult hebben. Of misschien zie je er dan juist vanaf.

Laat professionele profielfoto’s maken

De euro’s die je uitgeeft aan een professionele fotograaf zijn altijd goed besteed. Daarmee kom je zeker goed voor de dag en scoor je beter bij jouw klanten en potentiële klanten.

Het is ook zeker aan te raden om ook van alle medewerkers professionele profielfoto’s te laten maken. Tenslotte vertegenwoordigen zij op social media ook jouw bedrijf. Een goede profielfoto is dan zeker te prefereren boven een kiekje van jouw medewerker met bijvoorbeeld een kindje of hondje dat zij zelf posten.

Maak een goede indruk met je CV

Op CV’s en formulieren voor bijvoorbeeld re-integratie trajecten wordt vaak gemakshalve een selfie of een vakantiekiekje gebruikt. Dit is een gemiste kans. Met een professionele portretfoto maak je absoluut een betere indruk op die potentiële nieuwe werkgever. Let wel op dat je die portretfoto ook voor je social media gebruikt. Naast een manier om met vrienden in contact te blijven, is de social media steeds meer een soort visitekaartje geworden. Werkgevers gaan daar over het algemeen ook even kijken voordat ze een beslissing nemen.

Goede bedrijfsfoto’s wekken vertrouwen

Geef jouw klanten en potentiële klanten een kijkje in jouw bedrijf op de website, met goede bedrijfsfoto’s. Professionele bedrijfsfoto’s stralen vertrouwen en professionaliteit uit. Dat is precies wat er nodig is om loyaliteit van bestaande- en vertrouwen bij nieuwe klanten op te wekken. Onnodig om te zeggen misschien, maar met een mooie bedrijfsreportage onderscheidt u zich ook makkelijker van anderen.

Nooit meer zoeken naar stockfoto’s

Wat is er nou fijner dan het hebben van professionele stockfoto’s van je eigen bedrijf of organisatie. Deze komen altijd van pas:

  • Op de website;
  • Social media;
  • Folders;
  • Presentaties;
  • Wanddecoratie in het gebouw.

Van uitstel komt afstel

Ben je ervan overtuigd dat jij ook je voordeel kunt doen met professionele bedrijfs- en portretfoto’s? Wacht dan niet te lang met het maken van een afspraak. Hoe eerder je de foto’s hebt, hoe sneller je er de vruchten van kunt plukken.

Ik maak graag een vrijblijvende offerte voor je op, zodat je weet waar je aan toe bent. Nadat je de offerte hebt geaccepteerd gaan we aan de slag!

Contact mij per e-mailContact mij per telefoon